Winok Oplinus - DPG Media - CSR Manager België & Nederland

Winok Oplinus

CSR zit in het DNA van DPG Media. Als leidende mediagroep weten we dagelijks een enorm publiek te raken, te entertainen en te informeren. Met de kracht van mensen en merken willen we samenwerken en verantwoordelijkheid opnemen om ambitieus te bouwen aan een betere samenleving. De broosheid die we het voorbije jaar allen hebben ervaren, heeft ook tot veel hartelijkheid en verbondenheid geleid. Van #blijfinuwkot tot #rondetegencorona, #bedankdehelden, #zorgvoorlicht en Rode Neuzen Dag: CSR is het werk van ons allemaal.

DPG Media staat pal in de maatschappij: via onder meer VTM, Qmusic, Het Laatste Nieuws, Dag Allemaal, De Morgen, Humo en VTM Nieuws zijn we dagelijks aanwezig bij acht op de tien Vlamingen. Voor ongeveer 1.500 collega’s is ‘giving back to society’ geen hol begrip. Op corporate niveau staan inspanningen op vlak van mobiliteit, ecologie, inclusie en wellbeing centraal naast de communicatie over externe initiatieven met betrekking tot diverse SDG’s. Ook op productniveau waren er in 2020 opvallende initiatieven in verband met corona, maar ook de actie van Make Belgium Great Again rond kinderarmoede was een onverhoopt succes.

Corona heeft stevig ingehakt op het mentaal welzijn van ons allemaal en in het bijzonder bij jongeren. Rode Neuzen Dag was relevanter dan ooit en de uitdaging evenzeer: traditionele publieksacties waren uitgesloten. Daarom gooide ik het als bezieler van deze actie volledig over de boeg van sensibiliseren met muziek als rode draad. Na vijf edities krijgt Rode Neuzen Dag een hoge waardering bij zowel het grote publiek, experts en het middenveld. Een opvallend voorbeeld hiervan is de uitbreiding van vijf naar zestien OverKophuizen. Dat de Vlaamse regering dit CSR initiatief van DPG Media en mezelf nu bestendigt en uitbreidt is niet alleen een mooie waardering, maar ook een mooi voorbeeld van een zeer succesvolle publiek-private samenwerking.

Terug     video